Investujete do PPC reklam v Google AdWords, na Facebooku nebo LinkedInu? Pak by vás měla zajímat další platforma, a to Instagram. Počet uživatelů na Instagramu neustále roste a tato sociální síť se tak stává čím dál zajímavějším prostorem pro reklamu. Pojďme si proto společně ukázat, jak reklamu na Instagramu snadno nastavit.
Instagram umožňuje vyprávění vizuálních příběhů prostřednictvím různých formátů reklam. Mnoho inzerentů si také pochvaluje vyšší návratnost investic v porovnání s ostatními platformami. Dnes má Instagram cca 800 milionů aktivních uživatelů, a takové publikum již rozhodně stojí za oslovení.
Reklama na Instagramu
Reklama na Instagramu je sponzorovaný příspěvek, který je zobrazován uživatelům této sociální sítě. Často je používána k posílení povědomí o značce, k návštěvnosti webových stránek, k získávání nových potenciálních zákazníků a k motivování stávajících zákazníků ke konverzi.
Vzhledem k tomu, že Instagram je spíše vizuální platformou, textové reklamy zde nehledejte. K vytvoření reklamy zde budete potřebovat obrázek, sadu obrázků, nebo video.
Je reklama na Instagramu vhodná i pro váš business?
Reklama na Instagramu je pro vás vhodná, pokud chcete zasáhnout mladší publikum. Většina uživatelů na Instagramu patří do věkové skupiny 18–29 let, zhruba čtvrtina pak do věkové kategorie 30–49 let. Pokud vaše publikum nespadá do těchto věkových skupin, zvolte pro svou reklamu raději jiné platformy.
Instagram a cílení
Stejně jako ostatní platformy, i Instagram dává inzerentům široké možnosti cílení – dle věku, pohlaví, lokality, zájmů, chování atd. Dokonce je možné cílit na vlastní nebo podobné publikum.
Platby za reklamu na Instagramu
Náklady na reklamu jsou závislé na mnoha faktorech, a to od vašeho publika až po zpětnou vazbu na jednotlivé kreativy. Stejně jako u reklamy na Facebooku je možné zvolit CPC (cenu za proklik) nebo CPM (cenu za zobrazení).
Jak začít s reklamou na Instagramu?
Dobrou zprávou je, že pokud již inzerujete na Facebooku, bude pro vás spuštění reklamy na Instagramu velmi snadné. Pokud ne, níže v článku vás provedeme kompletním nastavením. Reklamy je možné vytvořit také přímo v aplikaci Instagram. Tento proces je však zbytečně složitý, a proto se zaměříme na Správce reklam.
Postup vytvoření reklamy
Přejděte do Správce reklam na Facebooku (Správce reklam speciálně pro Instagram neexistuje). Klikněte na Vytvořit a dále vyberte cíl své reklamy z následujících možností:
- Povědomí o značce
- Dosah
- Návštěvnost webu
- Instalace aplikace
- Zhlédnutí videa
- Generování potenciálních zákazníků
- Zájem o příspěvek a další
V dalším kroku nadefinujete publikum. Zvolíte tedy lokality, věk, pohlaví a případně zájmy, na které si přejete cílit. Lokality, zájmy, chování atd. můžete z reklamních sestav také vyloučit.
V dalším kroku určíte, kde se vaše reklama bude zobrazovat. Ve správci reklam je nastaveno automatické umístění. Klikněte tedy na možnost Upravit umístění. Pokud si přejete inzerovat na Instagramu, stačí pouze zaškrtnout možnost Instagram – Kanál nebo Stories.
Dále zvolte denní rozpočet a rozvrh reklam, tedy v jakém období mají být zobrazovány. Posledním krokem je vytvoření konkrétních reklam.
Můžete zvolit ze tří možností – obrázek, video, nebo slideshow. Maximální velikost obrázku je 30 MB a jeho minimální šířka je 600 pixelů. Video by mělo být o min. velikosti 1080×1080 pixelů a maximální povolená velikost souboru je 4 GB.
Pokud své publikum dobře znáte, nemělo by být těžké určit, zda je pro vás reklama na Instagramu vhodná. Instagram je platformou, která dává inzerentům možnost zvýšit povědomí o značce, získat nové zákazníky a oslovit ty stávající pomocí vizuálních příběhů. Rozšiřte svou PPC reklamu i na Instagram.
Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která nastavuje a spravuje PPC reklamu, SEO, emailing, zbožové vyhledávače a sociální sítě.
Nově v diskuzi