Na svých webech používám často jako formu monetizace Google Adsense, který zobrazuje reklamu v několika formátech. Asi tou nejčastější formou je text, pak multimédia, která zahrnují obrázek, animovaný obrázek a flash.
Občas přemýšlím, jaký typ zvolit u jednotlivých reklamních ploch. Většinou jsem tam měl zapnuté obojí, zobrazování jak textu, tak multimédií.
Nedávno jsem si ale všimnul, že v přehledech jde nastavit taky měření RMP podle toho, jaký typ reklamy se u daného kanálu používal. Můžu tak docela jednoduše porovnat, která forma je na kterých stránkách výkonnější. Díky tomu jsem se konečně dozvěděl, jaké typ reklam na mých webech zapínat.
Porovnávám hlavně RMP u jednotlivých ploch, když je to na hraně, tak se podívám i na CTR. U většiny mých reklamních ploch se mi vyplatí textová varianta, jedná se o téma financí.
Porovnat efektivitu vašich kanálů si můžete snadno. Stačí si v přehledech vyfiltrovat kanál, který chcete změřit, přidat dimenzi „Typy reklam“ a pak už uvidíte jaký typ reklam se vám vyplatí víc.
AKTUALIZACE 13.2. 2017:
Od dob, co vyšel tento článek už uplynulo hodně času a změnil jsem názor. Co se týče volby textové a bannerové reklamy v jednotkách Adsense, mám vždy povolené obojí, tedy kombinaci textu i grafiky. Nově nyní využívám i možnosti Matched Content, což je reklamní blok, který na vašem webu vytvoří prostor, kde jsou odkazy na další články na webu v kombinaci s klasickou reklamou.
Nově v diskuzi