Je to zvláštní, ale ještě jsem v Česku nečetl článek o tom, jak přesně používat anchor texty, co do nich vkládat, v jakých poměrech je používat. V Seofaktorech sice zmíněný je, ale jen při použití klíčového slova. Nemůžeme ale pořád odkaz jen přes klíčové slovo. Jak tedy určit, přes co odkazovat?

Anchor text – jde o text, přes který se odkazuje. Je uzavřen HTML tagy <a></a>. Je důležitým SEO faktorem a měl by vystihovat to, kam se dostanete po rozkliknutí.

Asi nejlepší zdroj informací bude web, který nikdo neoptimalizuje a získává tak odkazy jen přirozeně (a přitom ho vyhledávače umisťují na dobré pozice). Zde můžeme získat přehled o tom, jak lidé přirozeně odkazují a tento princip potom použijete u sebe.

Bohužel žádný takový projekt nemám ani neznám, ani tento blog postavený jen na přirozeném odkazovém profilu. Někde v zahraničí jsem ale videu zaslech o tom, jak to má zhruba vypadat. Je to sice už starší informace (pár let), ale myslím, že to platí stále, protože přirozený způsob odkazování se také moc nezměnil.

Podle tohoto tipu je jen malá část přirozených anchor textů tvořená samotným klíčovým slovem/spojení. Nejčastěji, zhruba v 80 % se odkazuje přes výrazy jako „klikněte sem, zde, odkaz“ a pouze 20 % obsahuje buď brand, url anebo klíčové spojení.

Myslím, že tohle se u nás moc nedodržuje a lidé většinou odkazují často právě přes klíčová slova, na která cílí. Podle mě to z pohledu Google pak působí dost podezřele.

Seznam ovšem podle mě situaci s anchor texty tak přísně nevidí a mohl by to být jeden z faktorů (například zda se na článek odkazuje alespoň jednou přes klíčová slova).

Rozhodně je ale nejlepší anchor texty mixovat a nesnažit se rankovat jen na klíčová slova. Přirozenější je podle mě odkazování přes url (www.seopizza.cz/seo-konzultant) nebo přes brand brand a název článku „SEO konzulant na Seopizza.cz“ anebo prostě přes pár úplně netématických slov.

Odkazový profil i anchor texty by měly být co nejvíc diverzifikované, tedy z co nejvíce domén, druhů webů a v co nejrůznějších formách (text i obrázky).

Využívání „LSI keywords“

LSI keywords je termín, který jsem pochytil z BlackHatWorld.com. Pokud se nepletu, jde o tématická/související klíčová slova. Vypůjčil jsem si příklad z fóra, naše hlavní klíčové slovo je „pink unicorns“:

pink unicorns
find pink unicorns here
best resource for pink unicorns
free pink unicorns
pink unicorns kids will love
brand name + pink unicorns
mythical horned beast known as the pink unicorn

Tohle jsou příklad anchor textů, které můžeme při linkbuildingu využívat. Ale pořád byste měli do mixu přidat i další netematické anchory. Zde je ještě příklad jednoho od členů fóra:

Rozložení odkazů:

1. Partial Match Anchor Text: 25%
2. Branding Anchor Text: 25%
3. Generic Anchor: 25%
4. Exact Anchor Text: 5%
5. Anchor Text Variation: 20%

 

Články na podobné téma:

Sdílej a buď můj ambasador:
Kategorie: Podnikání

Radek Strouhal

Autor je webmasterem, který se stará o developování domén, tvorbu MFA a SEO.

2 komentáře

Martin · 15.3.2017 v 19.25

Myslím, že pořádný článek se těžko hledá proto, že kolem anchor textu je to samá legenda 😀 IMHO roboti tomu dávají v čase různě proměnlivou váhu a nemá větší smysl se tím nějak zabývat, ty zkušenosti z fóra mi připadají dnes už zastaralé? Dva roky jsou v SEO sakra dlouhá doba.

Vilf · 6.6.2017 v 14.45

Přesný návod asi nebude nikde – každý to používá dle svého citění. Každopádně, ta přesná čísla vypadají na dobře vyvážený poměr…
Jinak v ČR se o anchor textech píše taky. 🙂
Viz např: https://www.mediaunit.cz/jak-na-linkbuilding-a-anchor-texty/

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *