Cesta k úspěšnému e-shopu

uspesny-internetovy-obchodJe trnitá. Vydat se po ní je zásadní rozhodnutí, protože můžete snadno pohořet. To se vám však stát nemusí, když budete dodržovat několik základních principů, které již objevili úspěšní podnikatelé před vámi.

Jak praví staré přísloví: „Učme se z chyb druhých. Život je příliš krátký na to, abychom je všechny stihli udělat sami.“ Všichni průkopníci podnikání se díky chybám stali lepšími.

Vy máte snazší pozici v tom, že už ty chyby dělat nemusíte. Prostě tu past na mamuty při tvorbě e-shopu obejdete a necháte v ní ty, kteří si nezjistili dost na to, aby se jí vyhnuli.

Nejlepší cesta, jak mít dobrý nápad, je mít hodně nápadů

qS tímto citátem Linuse Paulinga je třeba souhlasit. Nevykládejme si ho ovšem tak, že každý vymyšlený nápad by měl být uskutečněn.

Pokud vás ovšem napadne deset unikátních produktů, se kterými se dá podnikat, spíše mezi nimi najdete ten nejlepší. Takže si sedněte ke stolu a vezměte do ruky tužku a papír.

Sepište si všechno, s čím vám přijde výhodné obchodovat a máte k tomu finanční a časové možnosti. Potom se s tímto seznamem přesuňte ve vyhledávači.

Začněte hledat konkurenci na trhu, vhodná klíčová slova, cílovou skupinu zboží. Uvidíte, že škrtů bude přibývat. Obecně totiž platí, že čím běžnější idea, tím originálněji musí být realizována. Klidně začněte prodávat mobily. Jenom to bude chtít dokonale zvládnuté další kroky.

Není těžké mít nápady, jen je těžké je vyjádřit

Report příjmů červenPustíme se do realizování projektu. Ještě předtím, než se vydáte hledat levné webové stránky, zamyslete se nad zajímavým názvem a sloganem.

Stejně tak si alespoň nahrubo navrhněte logo. To všechno vás bude reprezentovat. Na internetu naleznete mnoho odkazů, jak vytvořit e-shop.

Některé jsou méně užitečné, jiné více, ale pamatujme na to, že žádný z nich není univerzální. Dbejte hlavně na grafickou přehlednost stránek, nepřehledné weby ať si mají magistráty.

Pro vás je návštěvník stránek nejdůležitější a musíte udělat vše pro to, aby nebyl zmaten. Jinak mu nikdy nic neprodáte, i kdybyste rozdávali svoje zboží za poloviční cenu.

Bez peněz do podnikání nelez

Tento citát už jsem si vymyslel sám, avšak jeho poselství je zřejmé. Kdo chce při start-upu škudlit, nebude mít ve výsledku nic. Nevyplatí se to už jenom proto, že začínající obchod je třeba propagovat, jinak ho jen těžko v odkazové džungli někdo mačetou vyseká.

Kvalitní PPC kampaní či aspoň linkbuildingem okamžitě zvýšíte povědomí o své značce. Šetření má ovšem ještě jedno velmi ostré úskalí.

Laik nikdy nemůže přesně vědět, jak vytvořit web. Nejlepší je svěřit se do rukou tzv. krabicového řešení. Tedy do prostředí, do kterého ty nejpodstatnější údaje (produkty, fakturační údaje, skladové zásoby…) zadáte vy a zbytek jako moderní a přehledný design, napojení na platební brány a jasné statistiky prodeje už obstará řešení samo. Tohle umí například MioWeb.

Články na podobné téma:

Share

6 Responses

  1. David Lacek napsal:

    Prevádzkovanie nejakého menšieho e-shopu by som určite nepovažoval za podnikanie – lebo je to v podstate tak v úvodzovkách len nejaká iná forma zamestnaneckého pomeru. Pri podnikaní treba myslieť trochu vo väčšom a outsoursovať a delegovať čo najviac to ide – to je pravé podnikanie. Koho ale baví hrajkanie s eshopmi – tak ten nech do toho ide.

  2. bohuš napsal:

    za kolik byl tenhle pr članek? 😀

    • Radek Strouhal napsal:

      Zas tak moc to nebylo, jen pár stovek, ale říkal jsem si, že je to výjimečně něco tematického, tak to se můžu postnout 🙂
      Pokusím se to napravit shrnutím za uplynulý rok, konečně mám dnes čas na to, abych to napsal.

  3. Karol napsal:

    Ahoj Rado,
    Dakujem za clanok. Ake mas skusenosti s WooCommerce? Myslis si, ze sa hodi pre mensie eshopy?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *