Proč nejsou nové reporty?

Někteří z vás možná čekají nové info ze zákulisí finančního MFA nebo e-shopu, bohužel ani o jednom toho teď není moc co napsat. Poslední dva týdny jsem totiž na tyto weby neměl vůbec čas a tak na MFA teď nahazuji jen výměnné PR články, které nejsou tak cílené na longtail.

MFA shrnutí

  • V půlce září se začala denní návštěvnost hýbat i nad 200/den a na Skliku je ten web už 2. nejvýdělečnější (moc jich tam ale nemám). Když se to takhle samo drží, tak to zatím nechávám a dělám na jiných věcech. Není to bohužel e-shop, k tomu se dostanu asi tento týden.

Aktuálně jsem se teď věnoval svojí „leadgen sekci“. Nejsou to vlastně leadgen weby, ale jen jednostránkové landing pages s iframem (příklad smspujckabezpoplatku.cz) od poskytovatele affilu. Zaměřuju se hlavně na krátkodobé půjčky, jak už možná někteří z vás zjistili. Právě minulý týden jsem spustil další web a ze Seznamu už mi na něj chodí první návštěvníci. Tady všude používám affil od Nejprovize.

Teď ale zkouším i jiné témata a to výživové poradenství a srovnání povinného ručení – oboje přes Adbenefit, ale zatím bez konverzí . Na webtrhu jsem koupil doménu (vlastně to byl web, ale použiju jen doménu) oddluzeni-online.eu a tak zkusím i tento obor.

Kromě affil webů jsem narychlo spustil také nový „diskuzní web„. Je to zase web dělaný hlavně na výdělky, ale maskovaný tak, aby vypadal přirozeně. Možná jde vlastně spíš o klasický web, kam nahodím reklamy, je to taková symbióza reklamy a přirozenosti 🙂

Není focus, není čas

Tím výčtem jsem chtěl ukázat na to, že nemám vlastně žádný pořádný focus. Moje leadgen affil sekce je sice pomyslnou prioritou, ale to jen proto, že sype nejvíc.

Bohužel už mě tento obor moc nebaví a nějak jsem se pracovně přepálil v psaní půjčkových článků a tak radši prokrastinuju tvorbou jiných, méně podstatných a méně ziskovějších webů.

Proč nejsou nové reporty?Propagace affil webů stojí ale hlavně na článcích, přes ně dělám vlastně většinu linkbuildingu a tak to nechci moc outsourcovat. Jednak bych potřeboval fakt hodně článků a taky si nemyslím, že to levní textaři napíší tak seo friendly jako já, a imho tyhle detaily můžou být docela podstatné.

Momentálně jsem se tak nějak zasekl v množství věcí, které dělám a nemůžu si v tom udělat systém /různé obory, různá monetizace, různé typy webů/.

Vypadá to potom tak, že postupně dělám na různých webech, jeden den vylepšuju videoweb a přidávám obsah, druhý den píšu PR články o půjčkách, třetí ladím landing page na povinné ručení, čtvrtý den píšu popisky ke skejtům..

Sám vím, že to není ono, ale nemůžu se rozhodnout, jak to vyřešit a které projekty „odseknout“ a kterým věnovat svůj focus :/

Řešili jste někdy někdo podobný problém?

Články na podobné téma:

Share

22 Responses

  1. Kamil Staš napsal:

    JJ s tím bojuji neustále 5 webů generuje většinu zisků a neustále si říkam proč dlám na zbylých. Ale někdy si potřebuji od témat oddechnout. Třeba i v těch témtech časem naleznu zajímavou niku.

  2. Štefan Kuska napsal:

    Momentálně také řeším odříznutí většiny webů. Bohužel mi za ně nikdo nedá takovou částku, kterou bych si představoval, takže si je momentálně nechávám. Ale na jaře se části webů budu muset zbavit, protože se začnu věnovat několika větším projektům (již vybraným) a nerad bych se rozptyloval weby, které vydělávají pár stovek měsíčně.

    • Radek napsal:

      Taky už jsem některé weby začal prodávat. Některé weby si ale nechávám, protože se dají použít na umístění článků pro další weby a mají už nějaké ranky a historii. Bohužel tím, že o těch webech vím mě občas brzdí, protože na nich něco dodělávám, plním trochu obsah atd.
      Chtělo by to kvalitní weby, kde bych se o obsah ani propagaci nemusel starat a zároveň by se dali používat jako reklamní plocha 🙂

      • Štefan Kuska napsal:

        Já bych si mohl nechat klidně všechny weby, jelikož jsou zaměřené na jedno téma (letenky) a akorát se liší destinace. Vím, že by to byla skvěla podpora pro velký projekt, který plánuji, ale na druhou stranu si říkám, že s budgetem z prodaných webů mohu podpořit daleko víc. A navíc mi to pomůže psychicky, protože jsem zjistil, že když vlastním více webů, tak se nedokáži pořádně soustředit. Asi je pro mě lepší cesta několik větších projektů, než hodně malých webů.

  3. panZero napsal:

    Tímhle „no focus“ problémem jsem si prošel. Po několika letech tříštění témat mám přes 200 webů (možná víc, nechce se mi to počítat :)). Ikdyž na obsah mám pisálky, tak se to všechno nedá zvládnout a člověk pak jen lítá od webu k webu a vlastně žádný z nich se nikam neposunuje (rozhodně ne takovou rychlostí jako konkurence). Imho je lepší se naplno věnovat 3-5 projektům, z nich udělat zlatkostroje a zbytek v maximální míře automatizovat.

  4. panZero napsal:

    Poslední měsíce to právě řeším :). Zbytečnosti nechávám expirovat a zbytek se snažím prodat; ale tady je otázka, jestli jsem ten čas věnovaný prodeji nemohl využít raději jinde, protože nevýznamný weby se za moc peněz neprodávají (na Webtrh se mi to dávat nechce a pak už moc možností nezbývá, kromě nabídky konkurentům).

    Myslíš, že je vážně lepší psát články sám? Dá se to v takovém objemu zvládnout? Mně třeba za poslední měsíc napsali pisálci 600 článků – nedokážu si představit, že bych to klapal všechno sám.

  5. Vašek napsal:

    Já se taky dal cestou najímaní redaktorů, zejména na weby, které jsou (zatím) slabší a věnuji se tomu, co vydělává. Anebo taky pár dní nic nedělání, po dlouhé době jsem si potřeboval od webů opravdu odpočinout.

  6. Adam napsal:

    Tak tohle je přesně i můj problém. Spousta rozdělaných věcí, ale nic není vyladěné tak, abych s tím byl na 100 % spokojený. Na některé věci není čas, na jiné chuť… Vidím, že nejsem sám 🙂

  7. ohneta napsal:

    Tohle řešíme též. Rozdělaných hned několik webů a tak není čas udělat nic pořádně. Asi jsme málo trpěliví a chceme výsledky co nejrychleji.

  8. Josef Kroupa napsal:

    Radku,
    sám s tím mám obrovský problém. Každou chvíli si říkám, že některé své weby prodám a zaměřím se jen na těch pár ziskových… nakonec místo toho ale spustím za měsíc třeba dva další nové weby. Za prvé mě baví nové weby rozjíždět a za druhé se pomocí nich chci zaměřit na témata, kde vidím největší možný potenciál pro prodej PR článků, AdSense, affil,…

  9. Michal napsal:

    Ahoj, píšeš, že linkbuilding řešíš hlavně přes PR články. Můžu se zeptat, kde ty články následně publikuješ? Na klasických PR webech asi ne, že? Takže placené přes placlu a nebo na vlastních mag?

    • Radek napsal:

      Z PR webů jsem používal do teď jen 2 – dejecho a bez-prijmu.eu ale dělal jsem si teď nějaký aktuálnější seznam, tak budu testovat i další. Určitě ale nebudu publikovat tam, kde je duplicidní obsah povolený 🙂
      Jinak publikuju hlavně na svých webech. Až vyčerpám ty možnosti, tak přecházím na hledání podobných webů, buď je hledám v SERP (třeba poznám komu to patří a ozvu se mu), dávám poptávky na Linkmonitor.cz anebo napíšu známým, kteří mají tyto weby nakoupím/vyměním něco u nich 🙂

  10. Jack napsal:

    No, den by měl mít aspoň 48 hodin 🙂 nebo to člověk musí nějak delegovat, jinak se to fakt nedá, obzvlášť když ty weby jsou na několik témat

  11. S tím roztříštěným fokusem je to klasika i u mě (a jak tak koukám do komentářů, tak i u spousty dalších). Stabilně mám rozdělané tak tři projekty + asi pět spících, ke kterým se „určitě dostanu příští týden“. Pořád si říkám, že zůstanu jen u jednoho většího a nejziskovějšího, ale to by nebyla taková zábava :). Někdy mi to spouštění a řešení nových věcí trochu připomíná i závislost na hazardu…

  12. V0ldemort napsal:

    Mohli byste mi prosím někdo poradit, kde shánět pisálky, kromě teda webtrhu a za kolik se tak pohybují ceny? Děkuji.

    • Radek napsal:

      Pisálky můžeš sehnat rovnou tady na blogu. Jednoho najdeš v brigádnících, Marek mi píše texty nepravidelně už několik měsíců a vždy bez problémů. Jen nemůže fakturovat. Případě se můžeš ozvat i mě a já ti můžu nějaké texty zkusit dodat, mám vlastní textařku (výkon do 5 článků/týden). Ceny jsou kolem 80 Kč/NS.

  13. Lidl napsal:

    Fajn článek, v tom se vidí asi každej 🙂 Focus je třeba využít dokud člověka drží, pak projekt ideálně nějak udržovat aby se nepropadal a až opustí focus u nové věci, tak se třeba vrátit zpět 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *