Proč nepíšu?

proc-nepisuJestli mám nějaké pravidelné čtenáře, tak jste si určitě všimli, že poslední dobou na blog moc nepřispívám.

Je to hodně způsobené tím, že zkouším stahovat finanční pohledávky a blogováním toho moc nevydělám.

V posledních dnech už to ale začíná být lehce uvolněnější, tak snad začnu psát víc.

E-shop nikdo nechce…

Jak jste si asi všimli, prodej e-shopu Zefstyle.cz je stále na blogu, takže jsem obchod neprodal. V posledních dnech začíná obchod zas ožívat a tak hodně přemýšlím o tom, že si ho ještě nechám.

Motivuje mě teď feedback od zákazníků, který dostávám mailem nebo na online chatu (pokud můžete využívat chat Smartsupp, doporučuji).

Hodně času mi tak teď vezme e-shop. Zatím jsem si bohužel nenastavil žádné procesy, takže je to docela chaos, ale naštěstí ještě není tolik objednávek, abych to nezvládal. Kromě „pennyboardů“ ještě pořád prodávám i selfie tyčky.

Ty sice tak moc nejdou, ale je to docela easy biz, který mě časově ani finančně nezatěžuje natolik, abych to chtěl pustit nebo prodat.

Affil + Adsense = pasivní příjem

Co se týče affiliate, tak z tohoto oboru jsem teď docela vypadl. Sice pořád jedu půjčkové affily, ale aktivně se tomu teď nevěnuji a nechávám to jen vydělávat. Dneska například potěšil Volsor, kde padlo na provizích celkem 1100 Kč.

Pokles v affilu naštěstí vyrovnává Adsense. Zkusil jsem nějaké nové větší plochy a vypadá to, že se to vyplácí. Zhruba od začátku roku jsme vyrostl z cca 4 000 měsíčně na 11 – 12 000 Kč, které mám skoro pasivním příjmem, podobně jako affil.

Když nestíháš, dělej konzultanta

Letos jsem se zase překvapil a nečekaně jsem začal dělat něco jako SEO konzultanta, mám už prvního zákazníka. Vlastně to není úplně tak klasické konzultanství.

Svoje služby sice nikde nenabízím, ale přes jeden můj web mě oslovila firma ze sektoru zdraví/krása a potřebují někoho na online marketing (vlastně už asi někoho mají, ale budu se hodit) a na hlídání reputace. Já sám to rozhodně kvalitně zvládnout nemůžu, ale rozjíždí se v online vodách pomalu, tak jim zatím asi budu stačit.

Chystám se spíš hlídat tu reputaci, než dělat komplexní marketing. Jsou to jedny z mých prvních zkušeností se zákazníky a mám v tom určitě mezery, ale zatím to vypadá, že praxe je důležitější než to jak se prezentuju a jak se umím prodat.

Kdy už se ufetuju?

Nakonec to tedy vypadá, že mám pracovně stejné peklo jako loni, ale zatím se mi to daří zvládat lépe, držím si minimálně denní režim a odpočívám, takže by žádné deprese ani vyhoření nastat nemělo.

Naštěstí už si tentokrát příjmy trochu počítám, tak bych měl tentokrát vydělávat a ne krachovat 🙂 Nějaký motivační report příjmů chystám, ale nejsem si jistý, jestli už v březnu byly zisky takové, aby stály za zveřejnění.

Články na podobné téma:

Share

7 Responses

  1. Kamil Staš napsal:

    Pěkný článek. K tomu málo času na blogováni a skoro žádné příjmy z blogu. Asi to tak má většina lidí, včetně mě. Na druhou stranu publikum co tě sleduje je díky blogu stále větší a člověk nikdy neví kdy se to bude hodit. Linky z blogu taky nejsou od věci a sem tam tip v diskuzích od čtenářů k nezaplacení. Takže i když z blogu neprší, tak pomalu kape.

    • Radek napsal:

      Přesně takhle to taky vidím, rozhodně to je dobrá investice, i když to takhle na první pohled nejde vidět 🙂

  2. Koukej psát, nemám co číst, když postupně všichni vyhníváte. Do Žďáru jsem to bohužel nezvládl, tak příště. A co se příjmů týká, tak tvoje adsense je furt jak moje online výplata, tak šoupej nohama 😀

    Mimochodem i díky blogu jsem získal zatím svoji nejlepší spolupráci, nejlepší reference co může být.

    • Radek napsal:

      Je to teď strašný, taky nemám číst, ještě že tu je Peťa Chodelka 😀

      Spolupráce a poptávky mi přes blog taky chodí, navíc při propojení s offline návštěvou na nějakém srazu se účinek ještě zesiluje 🙂

  3. Andre napsal:

    Koukej pořádně rozjet ten e-shop, ať tě to už konečně uživí. 🙂

  4. Roman napsal:

    Ja si neviem predstaviť, že by som na web nepísal. Veď potom ani adsense nemôže fungovať, keď nie sú nové články pre stálych čitateľov. Tento mesiac mi to vychádza na článok každý druhý deň_

  5. Martin napsal:

    Blogom si určite buduješ obrovský brand aj ked prispievaš veľmi málo 🙂 .. A veľa veľa ľudí ta len vdaka nemu pozná 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *